bildiğimiz gibi droplara bakan db deki tablomuz K_MONSTER_ITEM .. Canavarların olduğu tablo ise K_MONSTER .. K_MONSTER_ITEM de sIndex lerde bir sayı yazıyor. Şimdi bu K_MONSTER_ITEM Neye göre drop vermekte bir ona bakalım..
K_MONSTER_ITEM deki sIndex Sütunu K_MONSTER daki sItem sütununa bakarak çalışır. Yani Siz 5 Tane Monster var diyelim, bu 5 monsterın sItem sütununa 1000 girdiniz diyelim. K_MONSTER_ITEM e de sIndex 1000 e bir shard (+ koydunuz, o 5 Monsterdada siz eklemeseniz bile o item düşecektir.
Drop Ekleyip düşmeme sorunuda buradan gelir. Siz drobu eklersiniz Ancak o monsterın ssid si ile sItem sütunu aynı olmadığı için monsterdan düşmez.
Bu sorunu aşağıdaki kodu Query Analyzer a uygulayarak çözelim ;
K_MONSTER_ITEM deki sIndex Sütunu K_MONSTER daki sItem sütununa bakarak çalışır. Yani Siz 5 Tane Monster var diyelim, bu 5 monsterın sItem sütununa 1000 girdiniz diyelim. K_MONSTER_ITEM e de sIndex 1000 e bir shard (+ koydunuz, o 5 Monsterdada siz eklemeseniz bile o item düşecektir.
Drop Ekleyip düşmeme sorunuda buradan gelir. Siz drobu eklersiniz Ancak o monsterın ssid si ile sItem sütunu aynı olmadığı için monsterdan düşmez.
Bu sorunu aşağıdaki kodu Query Analyzer a uygulayarak çözelim ;
Şimdi oyuna res attığınızda drobunu eklediğiniz monsterdan yazdığınız itemin düşeceğini göreceksiniz.UPDATE K_MONSTER SET sItem = ssID